Menu Sluiten

Reclame Op Openbaar Vervoer


Reclame op openbaar vervoer

Informatie over reclame op openbaar vervoer.

Reclame op openbaar vervoer zoals bus en tram wordt meestal ontworpen in een beperkt formaat om meer impact te hebben, zoals een enkele afbeelding of een foto. Beelden worden gebruikt voor busreclame en tramreclame om de aandacht te vestigen op bepaalde diensten en om een levendig voorbeeld te geven van hoe de dienst de gebruikers ten goede kan komen. Hetzelfde geldt voor buitenreclame.

Busreclame en tramreclame is niet beperkt tot het gebruik van beelden.

In feite zijn enkele van de meest succesvolle reclames van outdoor reclame zijn nog steeds beelden. De reclame boodschap op tram of bus moedigt mogelijke klanten aan om een kijkje te nemen naar de advertentie, misschien omdat ze een bus op straat hebben opgemerkt tijdens het rijden en het verkeer voor een paar momenten stopt zodat de reclame op bus en tram alle mogelijke herhalende aandacht krijgt.

Info over reclame op openbaar vervoer

Data over Reclame op openbaar vervoer

Deze vorm van reclame op voertuigen eigen aan het openbaar vervoer is bijzonder nuttig gebleken wanneer de bus of tam bij een ongeval betrokken was. Sommige vormen van reclame op openbaar vervoer zijn slim gemaakt om de aandacht te trekken van weggebruikers en voorbijgangers.

De 4400 bussen en trams van De Lijn zijn meer dan een openbaarvervoersnetwerk, het is een compleet reclamenetwerk waar niemand naast kan kijken en een zeer groot bereik heeft.

Via reclame op tram en bus kan zowel een kleine kmo als een multinational zijn merk, product of dienst promoten.

Adverteren is vooral zichtbaar zijn. Nergens spring je beter in het oog dan via reclame op trams en bussen die door heel Vlaanderen rijden.

Voorbeelden hiervan zijn schilderingen en reclameboodschappen die aan de buitenkant van voertuigen worden geplakt. Het zijn vaak deze zeer slimme advertenties die hebben geleid tot het ontstaan van een hele industrie gewijd aan de promotie van reclame op bussen en trams. Een andere populaire vorm van reclame op bus en tram is de installatie van kleurrijke stoelhoezen en spandoeken die op bus en tram worden aangebracht om ze aantrekkelijker te maken voor het grote publiek.

Er zijn tal van mogelijkheden om te adverteren op bus of tram.

Dit kan via de zijkant van het voertuig, via de achterkant, via de binnenkant, via een kusttram of via digitale schermen. Meer zichtbaarheid op bus en tram betekent meer klanten. Adverteren op tram en bus is opvallend aanwezig zijn.

Meer info over reclame op openbaar vervoer nu op lijncom.be.

Tags

Advertentiecampagne Achterkant Bus | Advertentiecampagne Zijkant Bus | Advertentieformaten Bus | Advertentieformaten Busreclame | Advertentieformaten Kusttram | Advertentieformaten Reclame Op Bus | Adver |